امروزه طراحی لوگو چگونه است؟

امروز با افزایش روز افزون سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی، رقابت در این عرصه نیازمند برنامه ریزی و تلاش دو چندانی شده است. تردیدی نیست که با رشد نیازهای بشر، کسب و کارها نیز به موازات آن گسترش پیدا نموده اند. امروزه شاهد این موضوع هستیم که رقابت در هر زمینه اقتصادی حرف اول و آخر را تعیین می نماید که فعالان اقتصادی نباید از این موضوع غافل شوند. یکی از تکنیک هایی که بشر متمدن برای شناساندن  ومتمایز کردن خود با سایرین ایجاد نموده است؛ بحث طراحی لوگو می باشد. البته مفهوم لوگو به این مفهوم امروزی در طول تاریخ نبوده است ولی می ‌توان وجه های مشابهی از این موضوع را این حوزه پیدا نمود. باید توجه نمایید که مفهوم لوگو با مفهوم برند یا علامت تجاری و غیره دارای تفاوت کلی است ولی به طور کلی همه این موضوعات در جهت شناساندن کالا و خدمات شرکت، سازمان، نهاد ی، ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و . تعبیه شده اند.

 بدون شک اگر شما به هر مجموعه ای در زمینه های مختلف از جمله ی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی و . توجه نمایید؛ متوجه خواهید شد که همه این مجموعه ها دارای لوگوهای ویژه خود می باشند که معرفی آنها را به مخاطب به شکل و شمایلی جذاب و گیرا به انجام می ‌رساند.

لوگو چیست؟

تعریف های متفاوت و زیادی از لوگو توسط اشخاص صاحب نظر در این حوزه ایراد شده است. اگر بخواهیم به دنبال تعریف ساده ای از لوگو باشیم، می توانیم این چنین بیان نماییم که؛ «لوگو یا آرم عنصری گرافیکی از علائم و اشکال بصری می باشد؛ به نحوی که با سبک حروف یا خط ویژه ای تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (الزامی برای خوانایی آن وجود ندارد) طراحی گشته است. شکل، رنگ، سبک حروف و . بایستی به صورت مشخص از سایر علایم مشابه دیگر حائز تفاوت های جدی و اساسی باشد.

به طور کلی لوگو به منظور نمایاندن و معرفی کردن یک مجموعه مشخص با اهداف مادی و معنوی طراحی می‌ شود و می ‌تواند؛ نماینده و معرفی کننده هویت، حوزه فعالیت، تاریخچه و مفهوم آن مجموعه نیز باشد. بنابراین امروزه لوگو هر مجموعه ای از اهمیت ویژه ای در نزد مخاطبان حوزه فعالیتیش برخوردار است.

تعدادی از افراد تصور می کنند که طراحی لوگو چندان هم مهم نیست. اما این دسته از افراد باید بدانند که ابزار نهایی که برند یا کسب و کار را از سایر رقبا تمیز می دهد، همان لوگوی خوب است. تصور کنید مشتری برای در حال گشت و گذار در سایت های است. مطمئن باشید دیدن یک لوگوی خوب آشنا در سایت که پیشتر آن را دیده است، وی را به صفحه جزئیات محصول هدایت می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد محصول و قیمت آن کسب کند.

صدای لوگویتان را بشنوید!

عده ای از طراحان هستند که همیشه پس از اتمام طراحی دوباره دست به کار می شوند و اصلاحات متعددی را بر روی طرح پیاده می کنند. این کار اشتباه است. تصور نمی شود اتفاقی که هربار رخ می دهد، طبیعی باشد! اگر تصور می کنید لوگویی که طراحی کرده اید قدیمی یا تاریخ گذشته است، دست از اصلاحات بردارید. نیازی نیست که به تغییر لوگو دست بزنید. بلکه باید پیش از هرچیزی علت را در خودتان جست و جو کنید. شک نداشته باشید یک لوگوی قدیمی ایده ها، اندیشه ها و دیدگاه پوسیده شما را به تصویر کشیده است.

یادتان باشد پس از طراحی، لوگو را به چند نفر نشان دهید و از آنها بخواهید احساسشان را از مشاهده لوگو بیان کنند. هیچ وقت از نقد نترسید. آن چیزی که مخاطبان شما به عنوان منتقد به زبان می آورند، حقایقی هستند که شما باید جسارت شنیدنشان را داشته باشید. مخاطبان فقط احساسات درونی خود را انتقال می دهند. پس بهتر است بر روی نظرات و احساسات آنها تمرکز کنید و بدانید منتقدان شما نماینده کوچکی از یک جامعه بزرگ هستند. پس اگر طراحی شما از نظر تعداد محدودی زیبا و جذاب نیست، پس نمی شود امیدی به درخشش و دیده شدن آن طرح در یک جامعه داشت.

افراد آماتور را کنار بگذارید!

اگر رویای برندسازی را در سر دارید، باید از همان ابتدا حرفه ای عمل کنید. عده ای از افراد به منظور صرفه جویی در هزینه ها کار خود را به افراد آماتور می سپارند. عده ای دیگر برای این کار از آشنایان و یا دوستانی کمک می گیرند که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند و فقط به خاطر آشنایی نسبی که با نرم افزار های طراحی دارند، به آنها اعتماد می کنند. عده ای هم تصور می کنند کیفیت یک لوگوی ارزان قیمت که از میان طراحی های یک سایت آنلاین قابل سفارش است با کیفیت یک طراحی لوگوی خوب حرفه ای برابری می کند!

همه این موارد می تواند به یکباره کیفیت برند، خدمت یا محصول شما را تحت تاثیر قرار دهد.  زیرا قرار است شما به یک زبان ساده و کوتاه و در یک نگاه به مخاطب اعلام کنید که در کارتان تا چه اندازه حرفه ای و منحصر به فرد هستید. این کاریست که بر عهده لوگوی برند شماست. پس بهتر است کار را به کاردانش بسپارید و به خاطر صرفه جویی در هزینه ها همه چیز را خراب نکنید!

 

 


تفریحات سالم 2 لوگو ,طراحی ,لوگوی ,افراد ,مفهوم ,تصور ,طراحی لوگو ,افراد آماتور ,صرفه جویی ,مفهوم لوگو ,چگونه است؟ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Para2x ♬ asacharter آهن آلات هر چی که بخوای ادبی تو بهترین خرید رو از ما داشته باش نام